Pengaruh Penggunaan Metode Resitasi Terstruktur untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa
Abstract
Structured recitation method is a tool that is expected to improve student learning outcomes, because basically structured recitation method is principled to students where students can learn freely but can account for the results. The purpose of this study to determine the effect of using structured recitation method to improve student learning outcomes. The research was conducted at SMK Binawarga Bandung Jalan Buahbatu No. 135 held in class X Ak-1 and X Ak-2. The method used is an experiment that uses structured recitation methods with the students as the object being studied and the data source. The instruments used in supporting this research are: learning tools (syllabus and learning scenarios), observation sheets, questionnaires, tests (initial and final tests Processing and data analysis is done quantitatively The results of this study indicate that there are differences in the improvement of learning outcomes students between experimental classes using structured recitation methods and control classes using conventional methods, thus structured recitation methods have an effect to improve student learning outcomes.References
Aunurrahman (2014). Belajar dan Pembelajaran. Bandung : Alfabeta.
Arikunto,S. (2014). Prosedur Penelitian Suatu6. Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.
Arifin Zainal (2013). Evaluasi Pembelajaran. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Djamara S B dan Aswan Zain (2010). Strategi Belajar Mengajar. Rineka Cipta: Jakarta
Fathurrohman Pupuh dan M. Sobry.S (2011). Strategi Belajar Mengajar. Bandung: PT Refika Aditama.
Hosnan.M (2014). Pendekatan Saintifik dan Konstekstual Dalam Pembelajaran Abad 21. Bogor: Ghalia Indonesia.
Ikatan Akuntansi Indonesia (IAI). (2009) Pernyataan Starndar Akuntansi Keuangan No.1 Revisi 2009, Penyajian laporan Keuangan.
Jusuf, Haryono. (2013). Dasar-dasar Akuntansi Jilid 1. Yogjakarta: Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi YKPN.
Mulyasa. E (2015). Menjadi Guru Profesional Menciptakan Pembelajaran Kreatif dan Menyenangkan. Bandung : PT Remaja Rosdakarya.
Ngalim Purwanto (2014). Psikologi Pendidikan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
N.Lapoliwa dan Kuswandi, Daniel S. (2013). Akuntansi Perbankkan, Akuntansi Transaksi Bank dalam Valuta Rupiah. Jakarta: Institut Bankir Indonesia.
Nugraha. (2009). Akuntansi Sektor Publik. Program Studi Pendidikan Akuntansi FPEB UPI.
Roestiyah. (2012). Strategi Belajar Mengajar. Rineka Cipta: Jakarta
Rusdiyanto. (2006). Acuan Pengayaan Ekonomi. Solo: CV. HAKA MJ
Russefendi. (2010). Statistika Dasar untuk Penelitian Pendidikan. Bandung: IKIP Bandung Press
Slameto (2013). Belajar dan faktor-faktor yang Mempengaruhinya. Rineka Cipta: Jakarta
Syah Muhibbin (2013). Psikologi Pendidikan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Suyadi (2015). Strategi Pembelajaran Pendidikan Karater. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Sugiyono.(2014). Metode Penelitian Bisnis. Bandung : Alfabeta.
Sugiyono (2013). Metode Penelitian Kunatitatif Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Sukmadinata, Nana Syaodih. (2013). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung : PT Remaja Rosdakarya.
Sukmadinata, Nana Syaodih. (2013). Landasan Psikologi Proses Pendidikan. Bandung : PT Remaja Rosdakarya.
Sudjana. N (2014). Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung : PT Remaja Rosdakarya.
Sitiatava. (2013). Desain Evaluasi Belajar Berbasis Kinerja. Yogjakarta: Diva Press
Umi Muawanah. (2008). Konsep Dasar Akuntansi dan Pelaporan Keuangan. Klaten: PT Macanan Jaya Cemerlang.
Wahib Abdul dan Mustaqim. (2010). Psikologi Pendidikan. Jakarta: Rineka Cipta